رونمایی از خشک کن اتومات زعفران آژند فناور هیواد

خشک کن زعفران آژند فناور هیواد

همزمان با برگزاری گردهمایی مسئولین روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی، با حضور دکتر خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس  سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر رضازاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس اورانی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی ، دکتر نجفی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان  و مسئولین روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی ، از چهار دستاورد پژوهشی و فناورانه ( که در قالب طرح کلان زعفران اجرا شده بود ) رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز  تحقیقات کشاورزی  خراسان رضوی، دکتر خیام نکویی با حضور در هتل اشراق و در محل گردهمایی به سخنرانی پرداخت. ایشان به سالروز حادثه هفتم تیر اشاره کرد و گفت آیت الله دکتر شهید بهشتی به فرمان و به نمایندگی امام خمینی در جهادسازندگی حضور داشت و ما مدیون خون این شهید بزرگوار هستیم.

وی ماموریت اصلی وزارت جهادکشاورزی را امنیت غذایی برشمرد و گفت با توجه به شعار سال و آمار جمعیت و نیاز به غذا در آینده، مهمترین رویکرد برای حل مشکلات بخش کشاورزی و تامین غذای پایدار کشاورزی دانش بنیان می باشد. رئیس سازمان تات لزوم تحقق این امر را ایجاد انقلاب بهره وری عنوان کرد و افزود : برای این کار تربیت کشاورزان آینده و استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش کشاورزی الزامی است. وی به تولید کشاورزان پیشرو با میانگین و فاصله خیلی بالاتر از کشاورزان معمولی اشاره کرد و گفت با استفاده از تجربه و دانش این اقدامات صورت می گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی  به تولید زعفران در کشور و دنیا اشاره نمود و  افزود : با استفاده از دانش می توان از نظر کمی و کیفی به سطح بالاتری برسیم. در ادامه دکتر حمیدرضا شریفی، مسئول طرح کلان زعفران با ارائه توضیحاتی به معرفی اولین دستاوردهای تحقیقاتی و فناورانه پرداخت.

تهیه اولین بنه گواهی شده و ارگانیک زعفران با مشارکت بخش خصوصی و همکاری سازمان جهادکشاورزی استان با هدف افزایش عملکرد زعفران، تولید کیت تشخیص سریع بیماری بورخلدریا (پوسیدگی بنه) در مزارع بذری با همکاری محققین مرکز خراسان رضوی و موسسه تحقیقات گیاهپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان، تولید کروسین با خلوص بالا و ارزش افزوده زیاد جهت صادرات، طراحی و ساخت خشک کن بهینه زعفران با محوریت محققین مرکز و همکاری شرکت دانش بنیان “آژند فناور هیواد” و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی تولید شده از طریق کاهش آلودگی صوتی و کاهش مصرف انرژی برق، و ساخت دستگاه سورتر زعفران با هدف تولید بنه یک دست و سالم جهت استفاده در مزارع زعفران عناوین دستاوردهای رونمایی شده بود.

خشک کن زعفران آژند فناور هیواد
رونمایی از دستگاه خشک کن زعفران آژند فناور هیواد
خشک کن زعفران آژند فناور هیواد
خشک کن زعفران آژند فناور هیواد

لینک خبر : اولین مراسم رونمایی از دستاوردهای تحقیقاتی و فناورانه طرح كلان زعفران در خراسان رضوی برگزار شد.